Een huisstijl handboek, die raden wij altijd aan bij B2.
Voor een uniform gebruik van uw logo, lettertype en kleuren. Ieder respectabel bedrijf heeft een doordachte huisstijl (logo, lettertype, kleur, marges). Om deze nauwkeurig uitgedachte huisstijl te bewaken is een huisstijlhandboek nodig. In dit document staat omschreven hoe de huisstijl van een bedrijf bewaakt moet worden. Verwarring word hiermee voorkomen voor iedereen die er mee te maken krijgt. Waarom is een handboek een essentieel onderdeel van het ontwikkelen van uw huisstijl? Lees snel verder.
Gebruik van je huisstijl
In een huisstijlhandboek staat omschreven hoe de huisstijl gebruikt moet worden. Dit handboek is als een leidraad voor het toepassen van de huisstijl, ook wel de ‘huisstijlbijbel’ genoemd. Voor alle grafische uitingen is het belangrijk om het huisstijlhandboek te raadplegen. Een advertentie in de krant, je logo op een website of een beachflag met je logo er op? Eerst even het huisstijlhandboek raadplegen! Het handboek geeft inzicht in de fundering van een huisstijl.
Onderdelen die terug te vinden zijn in het huisstijlhandboek zijn bijvoorbeeld;
- Lettertypes (fonts)
- Kleurgebruik (kleuren, drukkleuren, steunkleuren etc.)
- Elementen (zoals vormen, iconen of andere elementen)
- Logo-toepassingen (marges aan alle kanten, uitlijning en afmetingen)
Huisstijl handboek als leidraad voor je huisstijl
Hoe noodzakelijk is het voor ondernemers om een investering vrij te maken voor een logo? Een vraag die velen zichzelf zullen stellen; ‘Het moet gebeuren, maar vraag ik mijn neefje die handig is met computers, of schakel ik een professioneel ontwerpbureau in? Wat levert dat ons op?’ De vraag die je in onze optiek zou moeten stellen; Hoe serieus ben ik in mijn plannen en wil ik ook dat (potentiële) klanten mijn onderneming serieus gaan nemen?
Om tot een goed en doordacht logo voor je bedrijf te komen beginnen we met gedegen onderzoek naar je organisatie of bedrijf. Na het onderzoek zijn we in staat om op basis van concepten en schetsen wat voorstellen te presenteren. Na de presentatieronde worden de concepten uitgewerkt naar definitieve Voor het opbouwen van een herkenbare, uniforme en professionele uitstraling is het zaak dat je bedrijf (en alle medewerkers) zich houdt aan de richtlijnen zoals wij deze hebben opgesteld. De huisstijl heeft immers als doel: het creëren van eenheid in de profilering van je organisatie. Door de huisstijl consequent en uniform door te voeren in interne- en externe communicatie wordt de herkenbaarheid aanzienlijk versterkt.
-
Logo ontwerp
Voor een bedrijf is het logo een spannend onderdeel van de huisstijl, het is de hoeksteen van de huisstijl. Het logo heeft een belangrijke positie binnen de merkstrategie van een bedrijf.
-
Merkidentiteit
Als bedrijf wil je een goede indruk maken bij jouw klanten. De visuele identiteit van jouw bedrijf speelt daarbij een grote rol. Bij een huisstijl of merkidentiteit denken veel mensen aan een logo, maar er komt zoveel meer bij kijken.
-
Merkstrategie
Een merk is constant aan het evolueren en daardoor kan het lastig zijn om het overzicht te bewaren. Door gebruik te maken van een merkstrategie kan jouw merk in kaart worden gebracht en ontstaat er eenheid in jouw bedrijf.
een project starten?